Regler for annoncering
Regler for professionelle behandlere/forhandleres annoncering på Senfølgerforeningens medier
Der skal annonceres ud fra følgende regler:
- Virksomheden/person/er (navn på virksomhed, sted, navn/e) på udbyderen
- Hvilken behandlingsform, træning, aktivitet, produkt tilbydes
- Hvilken autorisation, kompetencer og erfaringer har udbyderen
- Hvilke senfølger kan forebygges, behandles og/eller lindres
- Hvilken prisreduktion eller lignende tilbydes Senfølgerforeningens medlemmer
- Udbyderens annonce skal indsendes til Charlotte Hammer på email: charlotte@senfoelger.dk, hvor annoncen derefter godkendes af Senfølgerforeningens Kommunikationsudvalg.
Det skal i alle annoncer fremgå, at Senfølgerforeningen ikke er ansvarlig for effekten af udbyderens tilbud. Senfølgerforeningen fralægger sig dermed alt ansvar for virksomhedens/personens tilbud.
Baggrund
Senfølgerforeningen får ofte henvendelser fra f.eks. fysioterapeuter, diætister, psykologer og andre behandlere, som gerne vil annoncere i Senfølgerforeningens forskellige medier.
Senfølgerforeningen har været tilbageholdende med at annoncere de mange tilbud, da vi har været i tvivl om kvaliteten i forhold til effekt af den givne behandling. Det er vanskeligt for os at vurdere kvaliteten ud fra en annoncetekst. Også ud fra det faktum, at behandling og/eller træning primært beror på den enkelte persons subjektive oplevelse af behandlings- og/eller træningseffekt.
Senfølgerforeningen vurderer, at de mange udbydere af behandlinger og/eller træning, kan have en god effekt og kan formodes at give en forbedret oplevet livskvalitet for den enkelte kræftramte og/eller senfølgeramte person.
Senfølgerforeningen har derfor et ønske om, at de respektive udbud af behandlinger og/eller træning skal tilbydes Senfølgerforeningens medlemmer med en reduktion i pris eller lignende for behandling, træning eller produkter.
Senfølgerforeningen har derfor udarbejdet ovenstående kvalitetskriterier, som skal fremgå af udbyderens annonce-tekst.